Personal Training

Als Personal Trainer begeleid ik je op het gebied van bewegen, sporten en voeding.

Het betekent dat we in een intakegesprek je persoonlijke doelstellingen concreet gaan maken. Ik voer lichaamssamenstelling metingen en houding- en beweeganalyses bij je uit, ik test je rompstabiliteit, analyseer je voedingspatroon en vervolgens worden de resultaten uitgewerkt in een persoonlijk trainingsschema waar we samen mee aan de slag gaan. Dat doen we zoveel mogelijk in de buitenlucht, bij mij in de tuin met uitzicht op de uiterwaarden van de IJssel, of bij je thuis. 

Een persoonlijk trainingsschema die uitsluitend is afgestemd op jouw lichaam en je wensen. Je wordt naar wens ook begeleidt met voeding en je krijgt 100% volledige persoonlijke aandacht tijdens de trainingen. Iemand die je begeleidt met verstand van zaken, die goed opgeleid is, en op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen.

Als Personal Trainer zorg ik dat je de training op een veilige manier uitvoert, dat ik naast je sta en je continue motiveert. Met kleine stappen tegelijk zullen merkbare veranderingen optreden. Door de aanpak die ik hanteer en omdat je merkbaar vooruitgang boekt zal je veel plezier beleven aan het trainen en je zal (hernieuwde) energie krijgen.

'Als Personal Trainer zorg ik dat je de training op een veilige manier uitvoert, dat ik naast je sta en je continue motiveert'

Personal training
kan je helpen bij:

Het behalen van betere sportresultaten

Het krijgen van meer energie

Verbeteren van lichaamshouding, mobiliteit en stabiliteit

Afvallen

Weerbaarder en zelfverzekerder worden

Coachen naar een gezonde levensstijl

Traject voor personal Training

1. Intakegesprek

Voordat we gaan trainen bespreken we eerst in een intakegesprek jouw levenspatroon, wensen en doelen.
Tijdens het intakegesprek gaan we je persoonlijke doelstellingen concreet maken. Het intakegesprek is geheel kosteloos en vrijblijvend.

2. Nul-meting en opstellen persoonlijk trainingsschema

In een vervolg afspraak zullen we testen afnemen en metingen verrichten om de beginsituatie in beeld te brengen. We doen lichaamssamenstelling metingen en houding- met beweeganalyses, we testen je rompstabiliteit, doen een conditietest en op basis daarvan worden de resultaten uitgewerkt in een individueel trainingsschema. Punten als vetpercentage, buikomvang, BMI, gewicht e.d. zijn belangrijk om te bepalen wat het startpunt is. Beweegketen analyses doe ik in de vorm van mobiliteit-, en stabiliteitstesten.

Daarmee kan ik een realistisch trainingsschema opstellen en aangeven waar verbeterpunten liggen in je beweegpatronen. In het schema hou ik uiteraard rekening met persoonlijke omstandigheden, wensen en eventuele klachten.

3. Personal Training, begeleiding bij het uitvoeren van het trainingsschema

Vervolgens gaan we met het trainingsschema aan de slag. We plannen ook de testmomenten in om te kunnen zien wat het resultaat is van je inspanningen.

De training kan bij mij plaats vinden, als het mogelijk in de achtertuin of binnen in de trainingsruimte, of eventueel bij je thuis.

4. Aanleren van de oefeningen

Allereerst zorgen we dat je de oefeningen op de juiste, veilige manier kan uitvoeren en geleidelijk voeren we de intensiteit op door te variëren met gewichten, snelheden en hoeveelheid herhalingen.

5. Evalueren proces en resultaten door tussentijdse metingen en aanpassen trainingsschema

Tussentijds gaan we de resultaten van je inspanningen bekijken door opnieuw de metingen en tests uit te voeren en waar nodig zullen we het trainingsschema aanpassen.

6. Eindtest

Naast tussentijds monitoren zullen we ook aan het einde van het persoonlijke traject een aantal metingen en een eindtest uitvoeren en de resultaten vergelijken met de nulmeting.

Intakegesprek

gratis

Het intakegesprek is gratis

en geheel vrijblijvend

Nulmeting - training / voedingsschema

 Prijs op aanvraag

Nulmeting

incl. opstellen training- en/of voedingsschema

Particulieren 

€40 p.u. incl. btw

Personal Training voor particulieren